Tindakan ketua UMNO itu membingungkan


Sangat karut jika UMNO mempelawa masuk Muafakat National, bukankah ianya sudah dikira ‘perigi cari timba’

Aksi ‘Pahlawan Melayu dan Pahlawan Bugis’

KUALA LUMPUR: Adakah Parti Pribumi Bersatu Malaysia berminat untuk bergabung dengan Muafakat Nasional (MN), atau adakah pemimpin Umno secara kolektif bersetuju untuk menyambut Bersatu sebagai anggota pakatan itu?

Kenyataan terbaru Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengenai penolakan partinya untuk bergabung dengan Perikatan Nasional (PN) dikatakan telah membingungkan sekutu dan anggota, seperti yang dinyatakan oleh tuntutan bertentangan mengenai perkara itu tidak lama kemudian.

Orang dalam yang memegang jawatan tinggi di Putrajaya mengatakan Presiden Bersatu, Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak pernah menyatakan hasratnya untuk bergabung dengan Bersatu seperti yang didakwa oleh Zahid.

“Muhyiddin tidak pernah menyatakan hasratnya untuk Bersatu bergabung dengan MN. Umno adalah orang yang menyampaikan jemputan untuk Muhyiddin menghadiri pertemuan itu dan oleh itu dia pergi ke sana untuk mendengar apa yang dikatakan oleh Umno.”

Dalam satu sidang media semalam, Zahid mengatakan dalam pertemuan di bangunan Parlimen pada hari Rabu, Muhyiddin telah menyatakan “hasratnya” agar Bersatu bergabung dengan MN, sebuah perjanjian politik antara Umno dan Pas.

<span>%d</span> bloggers like this: